12/15/2006

Ahmet Ertegün öldü



ABD'de yaşadığım sırada Ahmet Beye bir sergiye destek olması için gittim. Türkiye'ye döndükten sonra, New York'ta "overdue" diye bir Türkiye sergisi yapmak niyetindeydim. Uzun bir konuşmanın sonunda bir anısını anlattı:

Yıl 1990. Avrupa'dan New York'a dönerken fırtına yüzünden uçagı Washington'a inmek zorunda kalır. National Gallery of Art'ta önemli bir Malevich sergisi vardır. Müzeye vardıgında her yer kar altındadır ve içerisi çok tenhadır. Ahmet Bey sergiye ödünç verdiği Malevich resimlerinin karşısındayken, yakınındaki çiftin türkçe konuştuğunu duyunca kendini tanıtır ve ayaküstü konuşurlar. Bir süre sonra Ahmet Bey, resimlerini göstererek "bunlar da benim" der. Çift, resmin yanındaki etiketi okuduktan sonra, dönüp, "Ahmet Bey, müzisyenliğinizi, prodüktörlüğünüzü bilirdik ama bir de sanatçı olduğunuzu bilmiyorduk" der. Dayanamayıp, neden müzeye geldiklerini sorduğunda, "dışarıda çok kar vardı" diye cevap verirler.

Ondan sonra Ahmet Beyden yardım isteyemedim.